Tegelikult on inimesel siiski roheline käejälg. Erinevalt süsinikujalajäljest, mille tulemus näitab meie negatiivset mõju looduskeskkonnale, on roheline käejälg positiivne näitaja. Just tema positiivsuse pärast õpilased inglise keele tundides oma isikliku käejälje (hand print) kujutamisega tegelesidki.
Kõigepealt räägiti muidugi keskkonnast üldiselt ja vaadati dokumentaalfilme sellest, mida inimene keskkonna heaks teha saab. Oluline on ju elada nii, et ise ollakse osa loodusest.
Siis, kui keskkonna teemalised sõnad inglise keeles selged, võis hakata oma käejälge avastama. Õpetaja tegi siinkohal natuke pattu ja printis lastele vastava töölehe välja. Tulemused on aga väga soojad - enamus Gaia kooli õpilastest on vägagi keskkonnateadlikud ning nende käejäljed tulid väga väga rohelised.
Peamised positiivsed tegevused, mida lapsed välja tõid:
1. sõidan palju jalgrattaga või kõnnin jala
2. kui jala minna ei saa, lähen ühistranspordiga
3. ei viska kunagi prügi maha, vaid korjan selle näiteks metsast üles kui leian
4. ei osta arutult uusi asju, ainult seda, mida tõepoolest vajan
5. räägin kõigile, mida ma tean looduse säästmisest ja hoidmisest
Käejäljed on kuni kooliaasta lõpuni kõigile nägemiseks välja pandud lõunasöögitubadesse viiva koridori seinale.
Oleme rohelised!
No comments:
Post a Comment