Tuesday, October 12, 2021

Gaia YES! sai kokku Tallinnas

Gaia kool koordineerib Erasmus+ strateegilise koostöö projekti, keerulise nimega “Haridus jätkusuutliku arengu toetamiseks: terviklik õppekava noortele ja juhend haridustöötajatele”. 

Pikast nimest johtuvalt on projektil ka hellitusnimi - Gaia YES! (Youth Education for Sustainability). Terve esimene projektiaasta möödus veebikohtumiste ja virtuaalsetel seminaridel osalemiste vaimus ning alles nüüd said projektipartnerid neljast erinevast riigist lõpuks kokku Tallinnas toimuval projektikohtumisel, 8.-9. oktoobril. Kahe päeva jooksul tehti märkimisväärses mahus projektitööd ja otsustati edasise tegevuse etappide üle. 

Projekti eesmärk on välja töötada:

1. Rahvusvaheline terviklik õppekava jätkusuutliku arengu toetamiseks (ESD õppekava noortele)

2. Juhend haridustöötajatele

3. Gaia kooli gümnaasiumi õppekava

4. E-keskkond noortele ja haridustöötajatele

Nii ESD õppekava noortele kui ka juhend haridustöötajatele pakuvad õpetajatele ja õppekava arendajatele võimalusi ja ettepanekuid, kuidas jätkusuutliku arengu teemasid noorteni ja haridusasutustesse viia. Gaia kooli õppekava on näide sellest, kuidas integreerida ESD ja riikliku õppekava.

Projektil on partnerid neljast riigist - Gaia kool ja Tallinna Ülikool Eestist, Permacultura Mediterrania Hispaaniast, Gaia Education Šotimaalt ja Gaia Nederland Hollandist. Projekti esimesel aastal on põhiliseks jõupingutuseks olnud meeskonnatöö, et koostada põhjalik ja selge õppekava, alustada veebilehe kujundamist ja koguda ideid haridustöötajate juhendi koostamiseks. Projekti kõik kolm osa tuleb üksteisega lõimida ning see oli ka Eesti kohtumise üks põhiteema.

Kaks päeva Eestis sisaldasid palju arutelusid selle üle, kuidas edasi minna ja milline peaks lõpptoode välja nägema. Kohtumine oli ligipääsetav ka virtuaalsete kanalite kaudu ja kõik partnermeeskondade liikmed said oma sõna sekka öelda. Kokkuvõttes oli kohtumine väga edukas, langetati pikaajalisi ja lühiajalisi otsuseid ning töörühmadel on taas selge nägemus oma tööst. Jätkame seda väga olulist projektitööd ja loodame projekti lõpetada nii, et eesmärgid on täidetud ja süda rahul. 

Projekti koordinaator Gaia koolis on Raine Lindepuu

 2nd transnational project meeting of Erasmus+ project “Education for Sustainable Development: Holistic Curriculum for the Youth and Guide for Educators” was held in Estonia

After long period of working online and participating in virtual meetings and seminars, project partners from four different countries finally got together in Tallinn, Estonia. During two days, October 8-9, considerable amount of project work was done and future decisions were made.

Project has a pet name Gaia Yes! - youth education for sustainability - and aims for creating holistic curriculum for youth together with teachers’ guide which will be reachable through web page containing several tips and ready for use tasks to everybody interested in holistic way of learning. Project has partners from four countries - Gaia School and University of Tallinn from Estonia, Permacultura Mediterrania from Spain, Gaia Education from Scotland and Gaia Nederland from Holland. During the first year of the project the main effort has been working in teams in order to put together thorough and clear curriculum, start designing the web page and collect ideas for writing the teachers’ guide. All three parts of the project have to mingle together and this was the main topic of Estonian meeting. 

Two days in Estonia contained lot of discussion around how to move on and what should the final product look like. The meeting was accessible also through virtual channels and all members of all partner teams had their say. Altogether the meeting was very successful, long term and short term decisions were made and working teams have a clear vision of their work ahead once again. We will continue this very important project work and hope to finish the project with flying colours. 

Project coordinator at Gaia School, Raine Lindepuu 

Projekti kaasrahastab Euroopa liidu programm

 Erasmus+


No comments:

Post a Comment