Wednesday, September 16, 2020

Pärimus ja elurikkus Gaia koolis

 Me kõik teame ütlust, et kes minevikku ei mäleta, elab tulevikuta. Päris nii see muidugi ei ole, aga minevikuga tutvumine on tõepoolest väga põnev ja huvitav. Nii väikestele kui suurtele. 

Gaia kooli 3. klass jõudis viimase nädala jooksul juba lausa kaks matka ära teha. Kõigepealt käidi Vabaõhumuuseumis tutvumas vanade tööriistadega, et omal nahal tunda saada, kuidas siis ikkagi vanasti see talutöö ja põllutöö käis. Ja teise matka tegid nad koos meie matkajuhi Triinuga Pirita ürgorgu. Pärimus ja elurikkus said rõõmuga ühendatud. Õpetaja Kristel vestab oma mõnusal moel nüüd mõlemast retkest. Nautigem! 

"3.klass käis vabaõhumuuseumis tutvumas talurahva tööriistadega. Räägiti traditsioonilistest meestetöödest nagu viljapeks koodiga, terariistade teritamisest ehtsa Gotlandi kivist käiaga ja saagimisest kahemehesaega. Tööriistade kasutamist sai muidugi ka ise proovida.








Tutvusime ka naiste töödega majapidamises ning saime teada, missugused näevad välja näiteks kohviveski, pressraud, hakkliha- ja võimasin. Ka vee kandmine oli naiste töö. Selle töö juures olid abiks kaelakoogud.


Laste tööks oli tihti väntamine, sest masinad töötasid ju kondiauruga:)

15. septembril aga käisime sügismatkal Pirita ürgorus. Matkajuht Triinu juhendamisel õpiti ümbruse kaarti tundma ja selle abil õiget suunda valima. Liiguti Pirita jõel olevale saarele, millest poolt asustavad veised. See andis hea võimaluse võrrelda looduslikku ja poollooduslikku kooslust ning rääkida elurikkusest.


Edasi matkati Pirita ürgoru suunas. Kenas jõekäärus seati sisse vaatluspunkt, et uurida lähemalt vees leiduvaid pisiloomi.



Kahvaga ammutati jõest uurimismaterjali ja pisiloomade eraldamine, lähem uurimine ja määramine võis alata. Tuli välja, et vesi lausa kihas elust. Jagati rõõmu oma leidude üle ja uudistati teiste rühmade omi.







Ja loomulikult nauditi ilusat ja mitmekesist loodust ning suurepärast seltskonda.





Aitäh õpetaja Kristel ja Triinu ja vahvad 3. klassi õpilased! 



No comments:

Post a Comment