Friday, April 19, 2019

SchoolEmergency teine kohtumine


9.-11. aprillini olid Erasmus+ SchoolEmergency projekti partnerid koos Tallinnas, Eestis. Toimus projekti teine töökoosolek. 

Projekti eesmärgiks on välja töötada online õppeplatvorm põhikooli õpetajatele ning õpilastele, mis võimaldab juurdepääsu infole, kuidas peaks koolis kõige enam esinevate hädaolukordade korral käituma: teemadeks esmaabi, tulekahju, terrorirünnaku oht, maavärinad ja toksiline õhusaaste. Need teemad valiti vastavalt rahvusvaheliselt läbi viidud küsitlusele. Vahemikus oktoober 2017 – jaanuar 2018 võtsid küsitlusest osa partnerriikide õpetajad ja õpilased. Tulemustest selgus, et 22.36% õpetajatest ning 33.37% põhikooli õpilastest pole saanud mingit väljaõpet nende hädaolukordadega seoses. 41.46% õpetajatest ja 47.19% õpilastest on mingit juhendamist saanud, kuid see pole piisav kuna sisaldas ainult evakueerimist tulekahju korral (87.75% õpetajatest, 94.18% õpilastest) ja oli väga lühiajaline (62.53% õpetajatest vähem kui kolm tundi ja 58.43% õpilastest alla tunni).

Kohtumise esimene päev algas sooja tervitusega Eesti Päästeameti peadirektori asetäitja Tauno Suurkivi poolt. Järgnevalt viisid projektipartnerid läbi seni välja töötatud e-õppe sisu hindamise ja muutsid järgmise projektitegevuse suuniseid, e-õppe platvormi katsetamist õpetajatega ning nelja riigi põhikooli õpilastega: Taani, Hispaania, Eesti ja Leedu. 
Kohtumise teisel päeval olid külalised Gaia koolis. Tutvuti kooli ja õppetegevusega ning projektiga seoses arutati konkreetseid küsimusi õppeplatvormi osas. 


Järgmine kohtumine toimub Vilniuses (Leedu) jaanuaris 2020. Vilniuse kohtumisel hindavad projektipartnerid testimise tulemusi ja määravad kindlaks e-õppe platvormil rakendatavad parandused enne lõplikku avaldamist. 
See rahvusvaheline strateegilise koostöö projekt on kahe päästeameti Frederiksborg Fire and Rescue Service (Taani) ja Alcala de Guadaira Fire and Rescue Service (Hispaania) koostöös sündinud algatus, kus osalevad lisaks kahele mainitule veel Estonian Rescue Board (Eesti), Vilnius Division of Civil Protection (Leedu), ja koolide poolt on esindatud Vilniaus "Genio" (Leedu), Gaia Hariduse Selts (Eesti) ning Profesor Tierno Galván high school (Hispaania). School Emergency projekti kaasrahastab Erasmus+ Programme of the European Union.
Gaia Kooli poolt osales kohtumisel programmi koordinaator Gaia koolis õpetaja Raine Lindepuu. 



Second transnational meeting of the School Emergency project


From 9th to 11th April, the seven partner organisations of the School Emergency project met in Tallinn (Estonia) for their second transnational meeting.

The objective of the project is to develop the first e-learning platform for primary and secondary school teachers and students on how to respond to the emergencies most likely to occur in EU schools: first aid, fire, terrorist threat, earthquake and toxic cloud. These emergencies were selected based on the results of the transnational study that the partners carried out between October 2017 and January 2018. Results showed that 22.36% of the teachers and 33.37% of the students have not been trained at all on how to respond to these emergencies. For 41.46% of the teachers and 47.19% of the students who were trained, the training was “not enough” because it was limited to evacuation in case of fire (87.75% teachers, 94.18% students) and it was too short (less than 3 hours for 62.53% of the teachers, and less than 1 hour for 58.43% of the students).

The first day of the meeting began with a warm welcome from Mr. Tauno Suurkivi, Deputy Director General of Estonian Rescue Board. Next, the project partners carried out an evaluation of the e-learning content developed so far and revised the guidelines for the  next project activity, the testing of the e-learning platform with primary and secondary school teachers and students from four countries: Denmark, Spain, Estonia and Lithuania.  

The next project meeting will take place in Vilnius (Lithuania) in January 2020. During the meeting in Vilnius, the project partners will evaluate the results from the testing and define the improvements to be implemented on the e-learning platform before the final publication.

This cross-sectoral and cross-border partnership is an initiative of Frederiksborg Fire and Rescue Service (Denmark) in collaboration with Alcala de Guadaira Fire and Rescue Service (Spain), Estonian Rescue Board (Estonia), Vilnius Division of Civil Protection (Lithuania), Vilniaus "Genio" school (Lithuania), Gaia Hariduse Selts (Estonia), and the high school Profesor Tierno Galván (Spain). The School Emergency project is co-funded by the Erasmus + Programme of the European Union.

Further information at www.schoolemergency.eu




Monday, April 15, 2019

Keskkonnatöörühma töö kokkuvõte ja ettepanekud




Projektinädalal toimus Rohelise kooli projekti töörühma koosolek. Arutati kulgenud projekti, tegevusi ja jagati muresid ning ettepanekuid.





Päevakord:

      2.kl töörühma ettepanekud seoses vaikuse ruumiga
      töörühma ettepanekud seoses lillede kastmisega
       Rohelise patrulli toimimise ja probleemide arutelu
Ettepanekud seoses projektinädala tegevustega
      Taimede külvamine ja istutamine ning meie oma aianurga roheliseks muutmine
      Järgmise koosoleku päeva valimine ja kinnitamine
       Rohelise lipu taotlemine
Märkmed:
      2. Klassi töörühma mure seoses vaikuse ruumiga:
a)       Ruumist lahkudes tuleks ruum samasugusesse korda jätta nagu see oli enne sinna minekut
b)      Ruumi lilli peaks tihemini kastma, sest ruumis on väga soe ja kuiv
c)       Ruumi patju ja vaipu peaks rohkem kloppima, et tolmu ei tekiks nii palju
Otsustati
·       Ruumi korrashoiu suhtes kokku kutsuda kogu kooli ring, et küsimust arutada. 2.klassi õpilased valmistavad probleemi esitluse ja kõik töörühma liikmed mõtlevad lahendusi, et need ühiselt koosringis esitada
·       Lillede kastmise võtavad enda peale töörühma liikmed
·       Patjade ja vaipade puhastamise soov esitada koristajale.
Kuna koolimajas on lilli väga palju ning neid peaka kevadel kastma rohkem ja sagedamini, siis avaldasid lapsed valmisolekut lilli kahekaupa kasta. Õpetaja Raine teeb valmis graafikud uueks veerandiks. 
        Roheline patrull on laste endi arvates tegutsenud üsna rahuldavalt. Kõigis klassides on erinevad prügikastid , toimub sorteerimine, kooliruumidest mingil põhjusel sinna sattunud prahi eemaldamine ning ruumide korrashoid. Roheliseks olemine on saamas igapäeva osaks. Samas on ka muidugi probleeme, et keegi, kes on nimekirjas, ei ole soovinud just sellise grupiga koos patrullis osaleda. Sestap otsustati, et järgmisel aastal toimub meeskondadesse jaotumine laste enda soovil ning need, kes ei soovi enam osaleda töörühmas, ei pea seda ka tegema.
                    Projektinädala ettepanekud:
a)       Teha veel prügikaste koridoridesse
b)      Istutada veel taimi, mitte ainult lilli, vaid ka söödavaid taimi
c)       Minna loodusesse matkama – Jägala juga, karstialad, raba, hiied
d)      Vaadata loodusfilme
e)      Külastada prügilat
f)        Teha alla koridori suur prügikast paberi jaoks – Rein räägib tehnoloogia õpetajaga
       Lapsed avaldasid soovi külvata rohkem söödavaid taimi , et näeks nende kasvamist praegu ja saaks neid ka süüa – erinevad salatid, till, sibul, maitsetaimed. Köögis võiks olla maitsetaimede riiul. Meie õuenurgas võiks olla kastidesse istutatud lilled ja söödavad taimed. Kastid võiks teha tehnoloogia tunnis ning istudada üldõppes.
       Järgmine koosolek otsustati jätta uude kooliaastasse.
      Õpetaja Raine andis töörühmale teada, et kool on otsustanud taotleda rohelist lippu. Tutvustas taotlemise korda ning taotlusvormi. Lapsed olid nõus, et Gaia kool on roheline kool ning õpetaja Raine võib taotluse kokku panna.

Koosoleku protokoll esitatakse Õpetajate Nõukojale ning õpetaja Raine tutvustab Nõukojas ka rohelise lipu taotlemise kulgemist.

Väga suur osa lapsi oli nõus ka järgmisel aastal rohelise kooli töörühmas osalema. Jätkame rohelise eluviisi järgimist! 

Sunday, April 14, 2019





Gaia kooli õpilastel on väga vedanud, et nende juures toimetab puude ja igasugu masinatega just Taisto. Taistol kohe on seda nuppu, et lastega koos kõiksugu põnevaid puidust asju välja võluda.
Seekord olid tehnoloogiatunnid üsna mänguhõngulised.
Valmisid tuttavad ja pisut veidramad tööd.



Kabe tunnevad kõik kindlasti ära ning tegelikult ei ole ju mingit vajadust poest plastmassist jullasid ostma minna. Mängu valmistasid Sander ja Rein. 


Selle mängu puhul tuli kohe meelde lapsepõlvest tuttav kuulimäng, aga väikeste lisandustega on valminud sootuks teine mängulaud, hoopis teiste reeglitega. Ja kuulide löömiseks on piljardikepp. Mängu valmistasid Saskia, Tereesa ja Ats. Mängule on välja mõeldud uhke nimi - Aerobille! 



Kes oleks arvanud, et ksülofoni ka sellisena valmistada saab. Kõla on igatahes suurepärane ning peab meistrite käest järele pärima - kuidas erinev kõla tekib, kas on vahet, mis puuga tegu, või piisab ainult paksuse ja pikkusega mängimisest. NB! Meister ütles, et iga puu annab erineva kõla ning heli sõltub ka sellest, kas puu on kuiv või märg. Pildil olev ksülofon on valmistatud üleni haavapuust. 



Jääme põnevusega ootama järgmisi huvitavaid mänge ja muusikariistu.

Thursday, April 11, 2019

Taaskasutuspaberi valmistamine



Koolis läheb palju paberit vaja. Üsna tihti juhtub, et paber läheb paberiprügisse, kuigi teda saaks veel kasutada. Üks võimalus, kuidas kasutatud paber uueks saab on ise paberi tegemine.
Õpetaja Kristel võttis kätte ja proovis selle oma esimese klassiga järgi.
Teooria on selline:


Taaskasutuspaberi valmistamine.
1.klass
Õppekava valdkond on keskkond ja jätkusuutlik areng. Õpilase keskkonnataju kujunemine, tähelepanu pööramine keskkonnaküsimustele ning tegutsemisviisidele, mille abil on keskkonnaprobleeme võimalik praktiliselt ära hoida ja lahendada. Toimub läbi kogemuste.
Õppeained on eesti keel, loodusõpetus, kunsti- ja tööõpetus.
Tegevuse kirjeldus. Klassis juba kasutatud paberi ümbertöötlemine taaskasutuspaberiks.
1.       Arutelu teemal, millest paberit tehakse ja kas ja kui palju seda saab uuesti kasutada.
2.       Taaskasutuspaberi tegemise õpetuse lugemine.
3.       Kasutatud paberi tükeldamine ja vette likku panemine.
4.       Järgmisel päeval pabermassi peenestamine, raamiga võrgule asetamine, tihendamine ja kuivama jätmine.
5.       Kuivanud taaskasutuspaberi omaduste uurimine. Järelduste tegemine.
6.       Paberi lõikamine ja uuesti kasutamine.

 Lapsed olid väga innukad protsessis osalema ning valmis paber nägi üsna hea välja. Kui lisada ka värvilist paberit, saab kirju uue paberi ning loomulikult saaks niimoodi teha päris huvitavat paberit. Kindlasti kordame seda töötuba ka teiste klassidega! 



Monday, February 25, 2019

Lugemispesad. Reading nests




Koolimelu keskel on vahel väga vaja ühte rahulikku ja vaikset nurgakest, kus omaette vaikust kuulata, raamatuid sirvida või vaikset mängu mängida koos sõpradega. Gaia koolis on loomise algusest alates olnud alati ruum või tuba, mida me nimetame vaikuse toaks. Kui meie perre lisandus Maili, siis tema tõi endaga kaasa mõiste - lugemispesa. See on selline mõnus koht, kus laps tunneb ennast kui tõelises turvalises pesas. Nüüd me loome seda pesa kõik koos. Lapsed unistavad, milline nende arvates võiks see pesa olla ja lapsevanemad ja head inglid proovivad siis koos lastega neid unistusi täide viia.






In the middle of school life, there is sometimes a need for a calm and quiet corner where you can listen to the silence, browse books or play quiet games with friends. Gaia School has had a silence room since its creation. When our good friend Maili came to our school, she brought with her the concept of a reading nest. This is a nice place where a child feels like in a real safe nest. Now we're creating this nest all together. Children dream about what they think this nest could be and parents and good angels then try to fulfill these dreams together with their children.


Wednesday, February 20, 2019

Rohenäpud Gaia Koolis! Green thumbs at Gaia school!



SERA ja Rohelise kooli projekti raames toimus jällegi midagi väga huvitavat.
On hea meel tõdeda, et meie õpetaja Kristel suudab innustada lapsi oma teadmiste ja õpetustega taimede võlumaailmaga tutvuma. Seekordsel projektinädalal oli just tema vedada seemnete muldapanek ja idandamine. Tuleb välja, et meil Gaia koolis on päris palju rohenäppe!

Päev varem olid lapsed kunsti töötoas ette valmistanud suure hulga tualettpaberirullidest maalitud kauneid topsikuid. Nendesse surusid väikesed sõrmed nüüd piisavas koguses mulda ning poetasid sinna sisse seemneid.

Ka munakarbid said kenasti mullaga täidetud ja seemneid täis poetatud. 



Külvid said ka sildid külge, mis tehti kasutatud jogurtitopsidest. 


Herned pandi idanema.


Seemneid oli väga palju erinevaid. Tilli, salatit, päevalille, saialille, basiilikut, spinatit, lambasalatit, erinevaid kapsaid, jne. 
Näiteks märkasid lapsed, et peakapsa, nuikapsa, brokkoli ja lehtkapsa seemned on äravahetamiseni sarnased, kuigi see, mis taim sellest kasvab, on päris erinev.
Väga meeldisid peiulille seemned, mis näevad erilised välja. 
Lapsed said teada, et suuremat seemet on võimalik ühekaupa mulda panna. Imeväikeste seemnete mulda saamiseks sai kasutada vette kastetud grilltikku, millele siis mõned seemned külge jäid. See oli väga täpne töö. Mullale oli vaja veel parajalt vett lisada ning seda sai siis peo vahel pigistades kontrollida.
Kogu see töö sai tehtud hoole ja armastusega ning nüüd jääb üle ainult seemnetopside eest hoolitseda, neid jälgida ja kasta ja kujutame juba ette, millise rõõmuga me esimesi taimehakatisi tervitame! 


Our Green school project and SERA have so much in common and it makes the project life much easier. 
It is a pleasure to admit that our teacher, Kristel, is able to inspire children to explore the magical world of plants with her knowledge and teachings. This time during the project week, she was leading the seeding and germination workshop. It turns out that we have so many green thumbs at Gaia school!

The day before, the children in the art workshop had prepared beautiful cups of painted toilet paper rolls. Now they could use those rolls to fill them with soil and put some seeds into. 

Kids also used empty egg boxes to fill with soil and seeds.



The labels were made of used yoghurt cups. 


One of the interesting things was germination of peas. We can't wait what happens to those seeds! 


There were many different kinds of seeds. Dill, salad, sunflower, marigold, basil, spinach, lamb salad, various cabbages, etc.
For example, the children noticed that the seeds of  cabbage, broccoli, and cauliflower are similar to each other, although the plant what grows is quite different.
Kids liked the seeds of tagetes that look so special.
The children learned that it was possible to put larger seeds into the soil one by one. To get small seeds, we could use a toothpick dipped in water and then some seeds get attached to it. It was a very precise job. It was still necessary to add water to the soil, and it could be controlled by squeezing the palm.
All this work has been done with care and love, and now we only have to take care of the seedlings, observe them and water them, and we can olny imagine the joy of welcoming the first plants!

Thursday, December 13, 2018

Erasmus + meeting in Turkey


                           

Erasmus + project SAVE THE EARTH RECYCLE ALL
LEARNING, TEACHING AND TRAINING ACTIVITIES
short-term joint staff training event
Date: December 2-6, 2018
Hosting school: Çileme Primary School, Turkey

All participating schools met each other for the first time. Three teachers from every school were participating in this meeting. At first, they got warm welcome from the children of Çileme primary school. The children had prepared notes for every guest with sayings how to better save the Earth and they performed wonderfully the anthem of the European Union. After children’s performance all guests and school children had the opportunity to enjoy the traditional Turkish dance, performed by the group of male dancers at the school yard.


After welcome all participants got the chance to introduce their school and their region.
Estonian Gaia School was presented by Raine Lindepuu, Kristel Saage and Maret Bergström. They talked about how Gaia school differs from other schools in Estonia, about Gaia philosophy and also about Gaia school traditions.
Spanish Lope de Vega school was presented by Rosario Garcia, Vicenta Domenech and Belinda Teran. They also introduced the Spanish region of Valencia, where school is situated and talked about historical importance of the region.
Marina Vasileva, Radostina Trichkova and Galina Mihaylova introduced Private Secondary School "Dimitar Ekimov". This is very special school because the teachers of this school mainly act also as parents due to the difficult situation of the kids. Their children had made a special present to all participants of the meeting – little dolls made of recycled materials.
Istitutio Maria ausiliatrice from Italy, was represented by Maria Gracia Brogi, Marta Ceccanti and Anna Vivarelli. They showed us a film about their school children and activities and also introduced us to the region in Italy where the school is situated. They also had made a booklet with all the project work they had done so far – green patrol and recycling boxes, results of the recycling survey, logo competition, and making of the compost box.
After presentations we scrolled through the logos and suggestions about the project logo and decided that the simple logo chosen by the Turkish team is very suitable for the purpose of the project.
Afternoon activities took place in an ancient grounds of Ephesus city. Participants had a tour around Ephesus and received a lot of information about the history of this region.
Second day of the meeting started with thorough project introduction. Turkish team had made a research about recycling in Europe in general, also about greenhouse gases and use of fossil fuels and how it contributes to global warming. We had a discussion about what are the habits in economy of participating countries. Together we decided that although we cannot really save the planet with our project, we can share the information and rise the knowledge in our children about greenhouse gases and their influence in global warming and what can each individual person do.
After discussion we had a lesson with 8-year old primary children. They had a visual story lesson. Visual stories are going to be one of our innovative teaching techniques we would like to share with other teachers. This visual story was named Wise owl and sensitive Kemal. Children as well as guests enjoyed the story very much and it was decided that each time for the meeting the hosting school is going to prepare their own visual story. After the lesson we talked to children and answered their questions about our home schools and countries.
        


After school activities we had a field trip to local greenhouse businesses. We saw how the greenhouses are spread through the region, what are the main plants grown and how they are distributed. Local greenhouse owner introduced us to Turkish traditional cuisine and we had a special opportunity to monitor the process of preparing the food.

Afternoon took us to the seaside part of the region, Sığacık and Urla.
Third day of the meeting was mainly for project work. The project coordinator Raine Lindepuu explained all the important documents and materials and how to present them and where to collect them. We got through the two-year project timetable, made some small changes and agreed on meeting dates. Everybody got the clear vision of what kind of work is ahead and how to plan it. After hard work we were given certificates by the Turkish school headmaster and had an official photoshoot. Three days of work is just a beginning, now we have whole two years of doing activities and all kinds of interesting things with our children and families.


project coordinator Raine